Sleduj nás

MMA má gangsterskou nálepku! Pro Procházku je stále těžké sehnat sponzory, říká manažer české ikony

MMA má gangsterskou nálepku! Pro Procházku je stále těžké sehnat sponzory, říká manažer české ikonyFOTO: UFC

Mediální obraz a marketing největší tuzemské MMA hvězdy se řeší již dlouhá léta. I když se situace okolo Jiřího Procházky po jeho sportovních triumfech o hodně zlepšila, stále se může těžko rovnat se zástupci mainstreamových sportů.

Jiří Procházka je ve světě sportovních hvězd tak trochu přírodním úkazem. Českého bojovníka zajímá víc duchovní rozvoj než drahá auta. Nejlépe se cítí ve své chaloupce v lesích u Brna. Největší náklady tak vznikají při výjezdech na zahraniční kempy, ale když to srovnáme s takovým Karlosem Vémolou, dokáže vyžít prakticky za drobné. O to, aby vždy bylo na „chleba“ a Procházka se mohl soustředit jen na svoji práci, se stará Matěj Kretík.

„Dost mi to změnilo život. Když jsem přišel do týmu – myslím, že je to pátý, šestý rok – tak jsem životně a profesně hodně rostl dál. To, jak on přistupuje ke sportu a životu, mi poměrně dost změnilo život,“ popsal Matěj benefity spolupráce s charismatickým bojovníkem v rozhovoru, který poskytl loni CNN Prima News. Jiří byl v té době ve stavu zraněných a místo trénování se musel věnovat rehabilitaci zraněného ramene.


Nyní je situace jiná. Procházka podlehl Brazilci Pereirovi a před sebou má dalšího extrémně nebezpečného soupeře. Drobné zaškobrtnutí na jeho sportovní cestě se na přízni sponzorů nikterak neprojevilo. Horší je to, že MMA má pro vlivné manažery stále auru undergroundového sportu, kterému se věnují podivně zaměření rváči někde v garáži.

„Všichni říkají, že jsme si vybrali špatný sport. Kdyby Jiří hrál tenis nebo fotbal a dosáhl podobné úrovně, tak by to bylo úplně jiné. Tenhle sport je založený na boji a krvi. Je nutno říct, že lokálně to stále má nálepku gangsterů a podobně. V tomhle je to složité,“ prozradil Kretík, s jakými předsudky se setkává pro sport.cz.


Spousta firem, které se bojí spojit své jméno s českým samurajem, se poté odhodlá k soukromé akci pro manažery. Motivační efekt talentovaného dříče je totiž nesporný.

„Firmy si tajně Jiřího zvou na nějaké motivační debaty s vysokými manažery. To se poměrně daří, byť to jsou firmy, které ho nemohou sponzorovat, protože pro jejich PR by to bylo smrtící. I kvůli tomu z toho nemohou udělat veřejnou věc.“


Další články