Sleduj nás

Oheň na sítích, dusno v hlavě. Kincl mluví o odvrácené straně MMA marketingu

Oheň na sítích, dusno v hlavě. Kincl mluví o odvrácené straně MMA marketinguFOTO: OKTAGON MMA

Když se na sociálních sítích rozhoří vášnivé slovní bitvy a organizace je sama přikládá do ohně, může se z původně neškodného divadla stát ostrá realita. Patrik Kincl už na vlastní kůži poznal, jaké to je, když MMA reklama vybočí z mantinelů.


Zápasníci jako hlavní hvězdy marketingu

Vyprávět příběhy je v dnešní době téměř povinností všech sportovních organizací, MMA nevyjímaje. Organizátoři vědí, že fanoušky je třeba vtáhnout do děje, vyvolat v nich emoce a ideálně je přimět k nákupu vstupenek či placených přenosů. Občas se ale stane, že dobře míněné promo připomíná spíš planý požár než uváženě založený táborák, a právě o tom se nedávno rozpovídal zkušený bojovník Patrik Kincl.

„Byť Karlose (Vémolu) nemám rád, tak tenkrát to bylo poprvé, kdy jsem si říkal: ‚To jste se zbláznili!‘ Měl jít s Fleurym a ten mu nějak nadával, sprostě ho urážel. Oktagon si to dal na Instagram jako hlavní fotku do feedu,” prohlašuje Kincl, když popisuje nejkřiklavější případy, které podle něj překračují pomyslnou hranici. Nejde jen o nevkusné fotky či agresivní výměny názorů na Instagramu, ale i o situace, kdy je zápasník prakticky nucen trávit poslední dny před turnajem na dalším a dalším natáčení. A to v době, kdy má řešit hlavně kondici, techniku a psychickou přípravu.

SLAVÍME VE VELKÉM! Tričko Top-Fight + 1500 Kč na bankovní účet pro každého fanouška

Když se natáčení mění v opruz (a občas zase v zábavu)

Mnozí fanoušci ocení drsnou nadsázku či tvůrčí použití „trash talku“, jenže i vášnivá“ atmosféra musí zůstat v mezích, které nepřekročí dobrou chuť a neznechutí publikum. Když se v minulosti mluvilo o konfliktech Karlose Vémoly s jinými zápasníky, řada lidí je považovala za zábavné drama hodné hollywoodského scénáře. Ale právě v okamžiku, kdy se video stává víc urážkou než upoutávkou, se ke slovu hlásí kritici.

Kincl pak zmiňuje také paradox: jeden z nových formátů, kvizové natáčení, původně přijímal s odporem – čekal další únavné postávání před kamerou. Nakonec se mu však líbilo: „Zpětně mě to mrzí, že jsem tam jel s takovým odporem… nakonec to byla dobrá akce a povedený nápad.“


Právě takové projekty ukazují, že když se organizace zaměří na tvůrčí a trochu jiný obsah, může to vynést ovoce. Fanoušci nejsou hloupí. Poznají, když se je někdo snaží nalákat lacinými provokacemi, a v horším případě takovou strategii odsoudí. Naopak dobrá porce zábavy, nadhledu a originálního obsahu může soutěži vybudovat důvěryhodnou image, která v konečném důsledku přivede k obrazovkám i do hal více lidí.

Dá se předpokládat, že tlak na bojovníky se v čase bude zvyšovat. Velké turnaje se chystají v pražském Edenu i jinde a mediální hlad po příbězích je věčný. Proto je důležité hledat rovnováhu mezi tím, co divákům přinese atraktivní podívanou, a tím, co ještě nezatíží zápasníky nad únosnou mez.

Zdroj: Autorský text, Patrik Kincl YouTube



Další články