Organizace PFL (Professional Fighters League) se ráda staví do role potenciálního konkurenta UFC, jedničky na poli MMA. Přesto se o ní často mluví jako o „černé díře“ pro investice.
PFL totiž zatím nedokáže dosáhnout ziskovosti, což je patrné z nízké návštěvnosti akcí, slabých prodejů PPV a dalších ekonomických ukazatelů. To ostře kontrastuje s úspěchem UFC a také československého OKTAGONU, který se i bez velkých externích investic dokázal postavit na vlastní nohy a stabilně růst. Nyní však OKTAGON míří ještě výš a očekává výraznou finanční injekci.
„Do tří let budeme prodávat televizní práva za miliardu korun. Pro mě by bylo zklamání, kdybychom za tři roky nepřesáhli miliardu. Vidím potenciál až třikrát větší,“ uvedl promotér Ondřej Novotný na konferenci Money Maker.
Podle Novotného už nyní OKTAGON nabízí divákům vyšší úroveň turnajů, než na jakou jsou zvyklí u UFC. „Vysíláme do stovky zemí, ale zatím jsme za to moc neinkasovali. Soustředili jsme se na budování značky. I když ty příjmy nebyly závratné, spojili jsme je s masivním marketingem, který se nám dlouhodobě vyplácí. Dnes můžeme jít za partnery a říct: ‚Podívejte, naše sledovanost je vyšší než u některých fotbalových týmů v evropských pohárech. Platíte jim dva miliony eur za dvě hodiny přenosu, my máme lepší čísla a navíc organizujeme akce celoročně, bez sezónních výkyvů,‘“ vysvětlil Novotný.
Díky spolupráci s platformami jako DAZN se OKTAGON již nyní dostává do povědomí širokého mezinárodního publika. Doposud však tyto dohody nepřinesly zásadní finanční benefity. Podle Novotného je ale jen otázkou času, kdy přijdou mnohem větší zisky, které organizaci katapultují na další úroveň. Pokud se tato očekávání naplní, OKTAGON může potvrdit svou pozici jedné z nejambicióznějších MMA organizací na světě.